سبد خريد شما : 0 مورد
جمع : تماس بگیرید
سبد خريد شما خالي ميباشد !
محصول بروزرساني
صورتحساب کن
دوشنبه, 05 فروردين 778 09:42

چرا باید قهوه بنوشیم؟

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

در سال های اخیر، دانشمندان اثرات قهوه بر روی جنبه های مختلف سلامتی را مورد بررسی قرار داده اند. نتایج این مطالعات بسیار شگفت انگیز بوده است. در این مقاله قصد داریم نشان دهیم که چرا قهوه یکی از سالم ترین نوشیدنی های موجود بر روی کره زمین است.


    قهوه می تواند شما را باهوش تر سازد

مواد فعال در قهوه که کافئین نام دارد می تواند به عنوان یک محرک عمل کند و در داروهی مختلف به کار می رود. کافئین با مسدود کردن اثر آدنوزین در مغز عمل می کند. با مسدود کردن اثر مهارکننده ای آدنوزین، کافئین می تواند موارد عصبی را در مغز را افزایش دهد و سایر انتقال دهنده های عصبی همچون دوپامین و نوراپی نفرین را منتشر سازد.
بیشتر مطالعات کنترل شده اثر کافئین بر روی مغز را بررسی کرده اند. این موضوع نشان می دهد کافئین می تواند به طور موقتی خلق و خو، زمان واکنش، حافظه، عملکر عمومی مغز را بهبود ببخشد. برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد مزایای احتمالی قهوه بر روی مغز داشته باشیم باید مطالعات بیشتری انجام دهیم.

کمک به سوزاندن چربی و بهبود عملکرد فیزیکی

بیشتر مکمل های صنعتی برای سوزاندن چربی از کافئین استفاده می کنند. کافئین به خاطر اثر تحریک کنندگی خود بر روی سیستم اعصاب مرکزی، می تواند متابولیسم و اکسیداسیون اسیدهای چرب را افزایش دهد.

این موضوع به عملکرد ورزشکاران در روش های مختلف کمک می کند. در دو مطالعه جداگانه محققان به این نتیجه رسیدند که کافئین می تواند عملکرد ورزش را تا 10 الی 15 درصد بهبود ببخشد.

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم

دیابت نوع 2 یکی از بیماری های مرتبط با سبک زندگی است که این روزها شیوع بسیار زیادی دارد. در چند دهه اخیر بروز دیابت 10 برابر شده و  در حال حاضر بیش از 300 میلیون نفر را درگیر خود کرده است.
این بیماری با سطح گلوکز بالا به خاطر عدم توانایی در تولید انسولین مشخص می شود.
مطالعات مختلف نشان می دهد قهوه می تواند با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط باشد. کاهش در خطر ابتلا به این بیماری از 20 درصد تا 65 درصد دیده شده است.
یکی از مطالعات موجود، 18 مطالعه ای که در آن ها 454972 شرکت کننده وجود داشت را مورد بررسی قرار داده است. هر فنجان قهوه اضافی در روز می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 3 را تا 7 درصد کاهش دهد.هر چقدر قهوه مصرفی بیشتر باشد خطر ابتلا نیز کاهش پیدا می کند.

قهوه خطر ابتلا به بیماری الزایمر و پارکینسون را کاهش می دهد

قهوه نه تنها شما را باهوش تر می سازد بلکه از مغز در سنین پیری محافظت می کند.  بیماری آلزایمر یکی از اختلالات رایج در دنیای امروز است و باعث بروز دمانس می شود.
یکی از مطالعات موجود نشان می دهد افرادی که قهوه می نوشند 60 درصد کمتر از سایر افراد به آلزایمر و دمانس مبتلا می شوند. پارکینسون نیز دومین اختلال تخریب کننده اعصاب است که با مرگ نورون های تولیدکننده دوپامین در مغز شناخته می شود. قهوه می تواند خطر ابتلا به پارکینسون را تا 32 الی 60 درصد کاهش دهد.

قهوه برای کبد شما خوب است

کبد اندام مهمی در بدن است که صدها عملکرد ضروری دارد. این اندام به خاطر موارد رژیمی غذایی مدرن آسیب پذیرتر از قبل شده است. مثلا مصرف بیش از حد الکل یا فروکتوز این اندام را نابود می سازد.
سیروز کبدی آخرین مرحله از آسیب به کبد است که به خاطر بیماری هایی همچون الکلیسم و هپاتیت ایجاد می شود. در این شرایط بافت های کبدی با بافت های زخمی و اسکار جایگزین می گردد.
مطالعات مختلف نشان داده است که قهوه می تواند خطر ابتلا به سیروز کبدی را تا 80 درصد کاهش دهد. افرادی که در روز 4 فنجان یا بیشتر قهوه می نوشند اثر بیشتری را مشاهده خواهند کرد.قهوه می تواند خطر ابتلا به سرطان را تا 40 درصد کاهش دهد.

قهوه می تواند خطر مرگ زودرس را کاهش دهد

قهوه می تواند خطر مرگ زودبیشتر افراد هنوز هم فکر می کنند قهوه برای سلامتی مضر است.  این موضوع زیاد عجیب نیست زیرا افراد بر این باورند که مطالعات از این موضوع پشتیبانی و حمایت می کنند.

اما قهوه واقعا می تواند به افزایش طول عمر انسان ها کمک کند.
در یکی از مطالعات انجام شده افرادی که قهوه نوشیده بودند کمتر در معرض مرگ قرار داشتند. این اثر در افرادی که دیابت نوع 2 داشتند مشهودتر بود. یکی از مطالعات نشان داد نوشیدن قهوه خطر مرگ در دوره 20 سالگی را تا 30 درصد کاهش می دهد.س را کاهش دهد.

یک فنجان قهوه در برگیرنده موارد زیر است:

  • 6 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین B5
  • 11درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین B2
  • 3 درصد از نیاز روزانه بدن به پتاسیم و منگنز
  • 2 درصد از نیاز روزانه بدن به نیاسین و تیامین

قهوه دربرگیرنده مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان هاست. در حقیقت، قهوه یکی از بزرگترین منابع انتی اکسیدان ها در رژیم غذایی غربی است .

این اعداد و ارقام ممکن است به نظر زیاد نرسند اما اگر قهوه در طول روز چندین بار نوشیده شود می تواند مواد مغذی بیشتری برای بدن فراهم آورد.

خواندن 99 دفعه
محتوای بیشتر در این بخش: « قهوه سبز و تاثیرات آن بر لاغری

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

Image
© کلیه حقوق این فروشگاه متعلق به قهوه زیوان می باشد.
تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
کلیه محصولات این فروشگاه دارای پروانه وزارت بهداشت است.
طراحی ، توسعه و پشتیبانی توسط تیم دیتادیزاین